6 pasi pentru a va ajuta sa rezolvati conflictele cu oamenii din echipa

În calitate de manager, nu puteți veni cu soluții pentru toate problemele. În multitudinea de informații transmise și de interacțiuni, conflictele pot apărea și evolua, provocate de neînțelegeri, dezacorduri sau lipsă de comunicare. A intra cu totul într-un conflict nu reprezintă o soluție pentru gestionarea unei situații conflictuale, iar răspunsul va întârzia să apară în acest caz.
Următoarele 6 sfaturi se bazează pe o abordare de leadership prin conflict. Ele vă pot ajuta să aveți un dialog mai bun atunci când vi se cere să luați decizii în legătură cu un conflict – sau dacă vă aflați deja în mijlocul unuia:

 

  1. Pregătirea contextului

Cum veți crea o atmosferă de deschidere, critică constructivă și rezolvare de probleme?

Cum subliniați că doriți să lucrați împreună pentru a obține o soluție satisfăcătoare?

Luând în considerare punctele posibile pe care doriți să le faceți înainte de conversație, vă pot ajuta să vă concentrați pe deschidere, să ascultați fără să întrerupeți sau să manifestați furie.

 

  1. Descrieți conflictul

Descrieți conflictul din perspectiva voastră, în mod obiectiv, clar și specific.

 

  1. Adăugarea de noi perspective

Ce întrebări vă pot ajuta să înțelegeți perspectiva celeilalte persoane?

Ce tipuri de întrebări ne pot ajuta să obținem o perspectivă cuprinzătoare asupra întregului conflict?

 

  1. Punctele comune

Identificați posibilele puncte comune unde există un acord reciproc, identificând ulterior zonele de dezacord. Găsiți soluții posibile care ar putea rezolva conflictul într-un mod constructiv.

 

  1. Identificați soluțiile

Împreună, selectați o soluție sau o combinație de soluții care să răspundă cel mai bine nevoilor tuturor părților. (Fiți dispuși să faceți compromisuri. Amintiți-vă că sunteți în căutarea unei soluții rezonabile, nu a unei victorii.)

 

  1. Elaborarea unui plan de acțiune

Stabiliți un plan cu acțiuni specifice pe care sunteți dispuși să le luați pentru implementarea soluției. Exprimați-vă aprecierea pentru contribuția colegilor la sesiunea de rezolvare a conflictului. Setați împreună cu echipa o sesiune de follow-up pentru verificarea progresului privind rezolvarea conflictului.

 

Sunt oare conflictele un rau necesar? Vezi aici mai multe detalii in articolul Dynamic Learning

 

Sursa: https://www.ccl.org/articles/leading-effectively-articles/calm-conflict/



Autor: Amalia Bărzulea

sales&Customer Support