Psihologia conflictului – 3 roluri jucate in orice relatie

Va propun sa continuam sa vorbim despre conflicte, ca o continuare fireasca a articolului “Conflictele – un rau necesar?”. Haideti sa abordam teoria celor 3 roluri pe care le tot jucam in orice relatie cu o alta persoana. Aceste 3 roluri sunt: Agresor Victima Salvator   Agresorul este cel care nu neaparat agreseaza fizic sau emotional, ci cel care este Stapan. El decide. El dicteaza Vezi detalii

Conflictele – un rau necesar?

Echipa Dynamic Learning a fost solicitata pentru un program de coaching individual si de echipa, in vederea armonizarii membrilor. Ca si coordonator de proiect, la nivel de echipa am inteles imediat provocarile. Era necesar doar sa le accepte si ei si sa inceapa sa le abordeze pas cu pas pe fiecare in parte, ceea ce s-a si intamplat.  Adevarata provocare a fost partea de coaching Vezi detalii

Legea disonantei cognitive si… zugravul Gicu

Legea coerenței interioare spune că nu putem acționa împotriva imaginii pozitive pe care o avem despre noi. Dacă se întâmplă așa ceva, se produce o stare de disconfort psihic (numită disonanță cognitivă), care trebuie rezolvată urgent pentru a reintra în stare de echilibru. Teoria disonanței cognitive (Leon Festinger) susține că oamenii fac eforturi considerabile să-și  mențină o realitate internă coerentă. Pe orgoliu și pe această Vezi detalii

Lectii de la copiii nostri – 5 tactici excelente de negociere

Ești manager sau coleg? Ești achizitor sau agent de vânzări? Ești tătic/mămică (sau poate nu)?   De la copii putem învăța cu toții 5 tactici excelente de negociere, așa cum Offir Gutelzon spune în articolul „5 negotiation tactics you can learn from kids”:   1. Începe prin a oferi suport. Acesta a observat că fiii lui, atunci când vor ceva anume, încep să fie de Vezi detalii

Cum sa impulsionezi un chelner

The attitude you send is the attitude you get back. În urmă cu ceva timp, facilitam un program de People Management cu o grupă de  manageri dintr-o companie care produce tâmplărie PVC. Cursul se desfășura într-un hotel rustic, cu puține camere, într-un peisaj minunat  din zona Bran-Moeciu.  În pauzele programului ascultam cu surprindere conversațiile telefonice pe un ton  agresiv  și critic ale cursanților mei cu Vezi detalii

Ce au in comun bucatarul slab, bucatarul gras si negocierea

Se spune că o mimică de bucătar gras te ajută să ai succes în negociere. Ce au în comun bucătarul slab, bucătarul gras și negocierea? Cu ani în urmă, participând la un curs  mi-a ramas în minte asocierea dintre mimica unui negociator de succes și mimica unui bucătar gras. Călătorind  prin România noastră cu peisaje minunate, observam că multe dintre pensiunile sau restaurantele tradiționale au Vezi detalii

Cum se stabilesc obiectivele în departamentul de achiziții?

Obiective, obiective, obiective… Zilnic ne confruntăm cu ele. Profesionale sau personale, ele sunt permanent în mintea noastră. Iar cel mai tare ne stresează cele profesionale. De câte ori nu am fost în situația de a le urmări, de a alerga realmente după ele pentru a le atinge?  De cele mai multe ori ele ne sunt impuse, învățăm să trăim cu ele și muncim să le Vezi detalii

7 domenii cheie pentru credibilitate in leadership

Cheia pentru a fi un lider bun pentru tine insuti, in primul rand, este sa inveti sa fii propriul tau manager. Am observat ca foarte multi oameni pun prea mult accent pe procesul de luare a deciziilor si prea putin pe managementul deciziilor. Drept urmare, le lipsesc orientarea, disciplina, intentia si scopul.  …. Asadar, daca doresti sa obtii credibilitate in fata celorlalti, axeaza-ti actiunile pe Vezi detalii

Somatizarea in companii – cauze si solutii

Ca ființe umane, suntem complecși în toate cele patru dimensiuni în care existăm: trup, minte, suflet și spirit. Și suntem, de fapt, fiecare în parte, un sistem intra-dependent și inter-dependent. Nimic nu este unidirecțional sau separat. Trupul, mintea, sufletul și spiritul nostru sunt interconectate. Orice se întâmplă în corp, are legătură cu celelalte dimensiuni, cu una sau cu toate.   Așa se face că de Vezi detalii

Fii fluent in Power Point!

Sunt sigur că recent ai făcut cel puțin o prezentare în PowerPoint. Sau poate chiar acum lucrezi la una.   În ultimii ani, odată cu dezvoltarea tehnologică și prezența tot mai mare a proiectoarelor și monitoarelor în sălile de ședință, a face o prezentare este o cerință aproape obligatorie. Fie că prezinți date, un raport de activitate sau povești ale echipei, poți să petreci ore Vezi detalii

De ce tehnologia singura nu va imbunatati serviciul pentru clienti  

Tehnologia este atât de avansată și cu toate acestea, nu ar putea prelua lumea!   Derek Williams, expert în customer service și CEO al WOW! Awards for outstanding customer service, susține în cele ce urmează că, de departe, cel mai bun mod de a păstra clienții fericiți și de a-i determina să genereze alte afaceri este acela de a dezvolta relații interumane.   Desigur, bazele Vezi detalii

Cum sa ne comportam cu managerii control freak

Unii angajați au impresia că managerii control freak sunt astfel ca urmare a presiunilor zilnice și a rigorilor pe care le suportă. Managerii susțin că și ei sunt sub presiune, nu au timp de finețuri, ci trebuie să controleze și să pună presiune pentru ca lucrurile să meargă. Cu certitudine există o diferență clară între un șef nerăbdător și stresat și unul control freak. Controlul, Vezi detalii

Tehnica chelneritei

Tehnica de care va povestesc acum aduce beneficii imediate, daca este folosita corect! Este o tehnica de influentare si, asa cum intuiti din titlul articolului, persoana la care am vazut-o aplicata eficient a fost o domnisoara chelnerita. Dupa o sedinta maraton a departamentului Learning & Developement (eram trainer intr-o multinationala in acea perioada), am decis cu totii  sa luam cina la un restaurant cu specific romanesc, Vezi detalii

Tipuri de intrebari pentru a rezolva o problema

În momentul în care Howard Schultz a simțit că Starbucks își pierde direcția, s-a urcat în avion și a vizitat managerii tuturor cafenelelor de pe glob pentru a-l ajuta să redefinească experiența cafelei Google încurajează angajații să aloce o zi pe săptămână pentru a dezvolta idei noi P&G monitorizează procentul veniturilor ce se creează prin vânzarea de produse și idei noi Jeff Bezos (Amazon) și-a Vezi detalii

Secretele implementarii cu succes a strategiei de business

Multe companii își constituiesc o strategie de business, dar puține reușesc să-și atingă țintele propuse. Într-un studiu Fortune Magazine, 7 din 10 directori executivi au eșuat nu din cauza unei strategii greșite, ci din cauza unei slabe transpuneri în execuție (Why CEOs Fail – R. Charan & G. Colvin, Fortune Magazine, 21 Jun 1999). Într-un alt studiu efectuat pe 200 de companii din Marea Britanie, Vezi detalii

Barfa in organizatie – cum sa ne protejam de barfitori

Ai fost vreodată ținta bârfelor nefondate în compania în care lucrezi? Ți-a fost pusă la îndoială reputația din cauza unor fapte sau vorbe care ți-au fost atribuite pe nedrept? Te-ai destăinuit vreodată celui mai bun prieten crezând că te vei putea baza pe discreția acestuia și să constați a doua zi cătoți colegii îți zâmbesc cu subînțeles? Bârfele la locul de muncă sunt greu de controlat. Vezi detalii

Cine sunt managerii „closca”?

De ce cloșcă? Pentru că aceasta este imaginea care îmi vine în minte atunci când îi descopăr în organizații. Cum se manifestă un astfel de manager? Ca o cloșcă, cu aripile înfoiate care își protejează puișorii de intemperii sau îi păzește de eventuali agresori. Deși avem tendința să-i considerăm pe manageri autoritari, dominatori, perseverenți și plini de entuziasm, mulți dintre ei se comporta exact pe Vezi detalii

2 tipologii de agenti de vanzare

Cunoasterea oamenilor conteaza mult mai mult decat cunoasterea produsului/serviciului in vanzari? Plecand de la aceasta idee, in randurile ce urmeaza voi aborda importanta tipologiilor temperamental-comportamentale in procesul de vanzare, pornind de la o experienta personala. Cand am ales sa intru in vanzari de servicii financiare aveam un model si apreciam activitatea si rezultatele acestuia. Imi conturasem ideea ca a lucra in domeniul vanzarilor este job-ul care iti ofera o adevarata Vezi detalii

Prezentare eficienta in Power Point – 6 tehnici

Simplitatea este cheia eleganței adevărate. Coco Chanel Atunci când faci o prezentare, mai mult ca sigur îți dorești ca ea să rămână în mintea celor prezenți. Ce îi trebuie unei prezentări ca să fie memorabilă? Cam ce îi trebuie și unei prezențe feminine ca să întoarcă priviri: eleganță și stil. Așa cum o femeie nu poate da greș cu o rochie neagră și niște accesorii inteligent Vezi detalii

Inteligenta financiara si performanta companiei

Cum se calculează profitul,  ce este cash flow-ul şi de ce este el diferit de profit, ce sunt asset-urile unei companii sau ce ȋnseamnă un equity negativ, care este diferenţa dintre CAPEX şi OPEX? Având răspunsul la aceste întrebări, sunt convins că alta ar fi performanţa angajaţilor, managerilor sau a tinerilor antreprenori şi bineȋnţeles, o mai bună ȋnţelegere a mecanismelor financiare ale unei companii, dar Vezi detalii

Tehnici de negociere – reguli ale concesiei in negociere

Cere și ți se va da, oferă și vei primi. În negociere, ca și în viață, prima condiție ca să obții este să ceri. Nu obții pentru că-ți dorești sau pentru că ți se cuvine, ci prin modul adaptat în care ceri sau faci concesii.  Nu am învățat acest lucru din cărți sau din cursuri. Primele lecții le-am primit de la doi negociatori destul de Vezi detalii

Cine nu doreste sa avanseze?

Depășind retorica întrebării, pornind chiar de la experiența mea, haideți să analizăm 7 valori și competențe pe care este necesar să le urmărească top managementul atunci când încredințează o echipă unui angajat. . Privesc în urmă și conștientizez că în primii ani ai carierei m-a caracterizat o dorință interioară puternică de a avansa, de a demonstra, de a fi remarcat drept cel mai bun, cu Vezi detalii

Construirea strategiei – 3 modele fundamentale

Ce este o strategie? Care sunt teoriile și mai ales modelele practice folosite? Care sunt pașii concreți de construire a unei strategii? Iată doar câteva întrebări pe care sunt convins că și le pune orice manager fie că este angajat într-o companie multinațională sau locală, fie că este antreprenor sau vrea sa pornească un business. Până nu demult, strategia unei companii era echivalentă cu atingerea Vezi detalii

Prezentari de impact – viziune si vizual in PPT

Zilnic se fac in medie 30 de milioane de prezentari, iar un manager isi petrece cam 60% din timpul de lucru in sedinte si prezentari. 50% dintre ele sunt ineficiente si cu impact negativ. Facem asta intentionat? Evident ca nu. E vorba doar de doua lucruri: viziune neclara si vizual neadaptat.   Viziune. Sau De ce fac prezentarea? Ce este viziunea in cazul unei prezentari?  Pe Vezi detalii

Cum gandesc femeile in business si in viata

De ce femeile sunt mai empatice decat barbatii?  Deoarece barbatii practica etica dreptului (ethics of right), iar femeile practica etica grijii (ethics of care). Inainte de a clarifica aceste doua principii de etica, sa facem o incursiune in trecut, sa aducem in atentie de la Aristotel, elementele structurii unei prezentari. Nu de alta, dar intrebarea a aparut urmarind prezentari, workshop-uri moderate de barbati si femei, iar Vezi detalii

Cum sa ne comportam cu managerii care isi tiranizeaza subalternii

Sunt angajat din 1991 si am avut norocul sa lucrez in companii in care activau o multime de manageri aflati pe diverse trepte ierarhice. Am fost manager si m-am confruntat cu tot felul de tipologii de manageri. Pe unii i-am admirat, altii mi-au facut zile grele, altora le-am creat eu stari de disconfort. De la ei am invatat cum sa conduc dar si cum sa Vezi detalii

De ce esueaza vanzatorii de succes cand devin manageri de vanzari?

Dedic articolul acelora care isi doresc sa avanseze ca manageri de vanzari/directori de vanzari spunandu-le ca este normal sa dorim sa evoluam, sa ne dezvoltam si sa avansam. Face parte din natura umana. Un salariu mai mare, un autoturism performant, un birou mai spatios, un statut care sa impresioneze familia, prietenii, partenerul, toate acestea si multe altele il asteapta pe cel avansat. Din nefericire pentru multe Vezi detalii

Financial Licence for your business

De ce sunt respinse proiectele si planurile de bugetare departamentala in cadrul seditelor anuale ale companiei?  Pentru ca autorii lor nu le fundamenteaza financiar si nu le sustin corespunzator – nu vorbesc limbajul cifrelor cand prezinta planul intocmit de ei in board meeting. IMPORTANT! Priveste planul de buget din perspectiva KPI-urilor board-ului! Asta inseamna sa vorbesti limbajul cifrelor: cash flow, PNL (cont de profit si pierdere), Vezi detalii

Megalomania in management

Experientele pe care le traim in organizatii sub indrumarea sau conducerea unor persoane cu comportamente nocive isi pun amprenta si au efecte asupra noastra pe termen lung, putand sa ne influenteze pana intr-atat incat sa le imprumutam comportamentul! Psihoterapeutii spun ca este foarte greu sau aproape imposibil ca “megalomanii” sa-si gaseasca leac. Din pacate, in marea majoritate a cazurilor, sunt “artisti” la capitolul creare de Vezi detalii

CASH is KING!

“Nu se poate, nu exista bani, nu avem buget, etc… Cam asta este ceea ce auzim cand mergem la financiar cu o propunere de proiect, o promotie pe care vrem sa o facem sau alta activitate care intr-un final ajuta compania in care lucram sa obtina vanzari mai mari. 90% dintre cursanti au marturisit ca practic nu au inteles argumentatia persoanelor din financiar, pentru ca Vezi detalii

3 abordari de succes in TELESALES

Cum stii cand ai avut o convesatie telefonica de succes in vanzari? Va invit sa facem o comparatie: in telesales este ca in bucatarie, cand pregatesti ceva “delicios condimentat” pentru clientul tau. Mmm … pentru o conversatia de succes, ce cantitate de piper vei folosi?  Dar pentru o mancarea pregatita de tine, cum stii daca are suficient piper? Primul pas ar fi sa gusti chiar tu: daca Vezi detalii

De ce trebuie sa stiu eu financiar?

Asta m-a intrebat odata un client. Raspunsul avea sa il afle singur, dupa 6 luni de zile, perioada in care a asimilat cunostintele din domeniul financiar dobandite la o sesiune Finante pentru non-finantisti, implementand rapoartele financiare care ii erau necesare si construind strategia si bugetul pe anul urmator. M-am intalnit cu el de curand si l-am intrebat care sunt efectele programului pe care l-am desfasurat Vezi detalii

10 intrebari

Ai tot auzit sau citit despre “tipare de comportament”, “credinte limitative”, “bariere in dezvoltare” … si alte sintagme asemanatoare ca semnificatie. Majoritatea, avand legatura ori cu coachingul, ori cu psihologia/psihoterapia, se regasesc inserate in articole care fac referire la ele. Poate ca iti sunt clare … sau poate ca inca nu iti sunt. Pentru mine, ca si coach, nu este important sa le intelegi ca Vezi detalii

Ce este coachingul?

Atunci cand chiar iti doresti ceva cu adevarat, lucrurile se intampla. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa treci la actiune. Atat. Fara sa stai sa intorci pe toate fetele diverse aspecte, sa iti pui tot felul de intrebari, sa analizezi la infinit lucrurile. Oamenii care reusesc sunt oamenii care actioneaza. Cat timp totul se deruleaza doar la nivel mental … lucrurile raman asa Vezi detalii

Puterea schimbarii vine din interior

Schimbarea …vorbim atat de des despre ea…si atat de rar o imbratisam cu adevarat. Ne consideram curajosi si ni se pare usoara schimbarea, pana la implementarea ei in viata de zi cu zi. De cate ori nu ne-am promis ca de luni vom manca mai sanatos, ca de marti mergem la sala, ca de miercuri citim mai mult, ca de joi ne vom suna prietenii Vezi detalii

Delegarea – o investitie profitabila

 “Nu exista esecuri, decat experiente si reactia noastra la ele.” Tom Krause Delegarea, careia unii ii atribuie eticheta de arta, este o functie cheie a managerului, indiferent de industria in care presteaza si, culmea, este una din cele mai des neglijate activitati. De cele mai multe ori acest lucru se intampla fie din lipsa increderii in membrii echipei, fie din convingerea ca “cel mai bun Vezi detalii

Cum sa cresti vanzarile cu ajutorul referintelor de la clientii existenti

 Legea consecventei spune ca SUCCESUL este un joc – cu cat joci de mai multe ori, cu atat castigi de mai multe ori. Si cu cat castigi de mai multe ori, cu atat vei juca mai bine.  Un vanzator are cu atat mai multe sanse sa vanda cu cat se intalneste cu mai multi potentiali clienti. (Un potential client este orice persoana care intruneste trei Vezi detalii

Cum sa ceri ca sa obtii ceea ce vrei

 Adesea mi se intampla in cursurile pe care le sustin sa primesc intrebari de genul urmator: Cum sa procedez ca sa obtin resursele care-mi sunt necesare pentru a-mi duce la bun sfarsit proiectul? Sunt de doi ani in firma, mi s-a spus ca dupa primele sase luni de activitate imi va creste salariul si nu s-a intamplat nimic, ce sa fac? Lucrez intr-un departament in Vezi detalii

Metafore pentru relatii si echipe

Metafore pentru relatii, echipe si sisteme Surprinsi de ceea ce tocmai au reusit sa creeze impreuna, optimisti si cu un nivel de tensiune pozitiva, hotarati sa modifice ceva in felul de a fi in raport cu ceilalti, aproape ca nu-i mai recunosc pe acesti oameni, colegi din diverse departamente ale unei importante companii. Cu doua zile in urma, asezati confortabil in scaunele lor, asteptau sa Vezi detalii

Cum sa-ti construiesti un brand personal puternic

De ce este necesar sa iti construiesti un brand personal? Un brand personal solid este mai mult decat necesar pentru o evolutie rapida si sigura pe plan profesional. Multe persoane considera ca dezvoltarea carierei lor este o consecinta fireasca a efortului constant depus la locul de munca. Insa, oricat de sigur ar parea jobul pe care il ai in prezent, trebuie sa constientizezi ca te Vezi detalii

Cum sa ne comportam cu “angajatii problema”

Subordonatii dificili, cu atitudine neprofesionala la locul de munca sunt prezenti in multe companii, trebuie sa recunoastem, si le fac viata grea nu numai managerilor, ci si colegilor din jur. De ce ii primim in organizatii daca sunt “angajati problema”? In contextul lipsei de personal specializat companiile sunt mai putin riguroase la angajari, chiar si la numirea in post a celor care fac recrutari si Vezi detalii