CASH is KING!

Nu se poate, nu exista bani, nu avem buget, etc…

Cam asta este ceea ce auzim cand mergem la financiar cu o propunere de proiect, o promotie pe care vrem sa o facem sau alta activitate care intr-un final ajuta compania in care lucram sa obtina vanzari mai mari.

90% dintre cursanti au marturisit ca practic nu au inteles argumentatia persoanelor din financiar, pentru ca pur si simplu nu au inteles limbajul, mesajul transmis.

10% au inteles, dar nu au avut argumentele necesare pentru a-si convinge colegii de la financiar.

Atunci incepem sa ne punem diverse intrebari:

  • Oare de ce au reactionat asa? Doar mi-am facut planul de vanzari luna trecuta…
  • Cum adica nu exista bani? De fapt, cand intrebi financiarul, noi niciodata nu avem bani…
  • Buget? Despre ce buget este vorba, ca intotdeauna e prea mic…
  • Oare daca le invat limbajul voi putea fi mai convingator cu proiectul meu?

Ideea este ca cei mai multi dintre cei care nu au tangenta cu zona de financiar, sunt obisnuiti sa gandeasca prin prisma volumului de vanzari, si nu a profitului sau a cash-ului. Pentru ca, atentie: daca ti-ai facut targetul de vanzari, asta nu inseamna ca produci si profit sau generezi cash. Si mai important, profitul nu este egal cu cash-ul generat, deoarece:

  1. profitul este generat in momentul vanzarii,  nu cand plateste clientul;
  2. cash-ul este generat in momentul in care nivelul incasarilor este mai mare decat cel al platilor.

De aici rezulta si importanta deosebita acordata atat profitului, dar mai ales cashflow-ului – pentru ca nu este suficient sa ai vanzari mari, trebuie sa faci si profit! Si nu este suficient sa faci profit, trebuie sa generezi si cash! Altfel, se poate ajunge in situatia (foarte des intalnita mai ales dupa anul 2009), in care foarte multe companii, mai ales locale, s-au lovit de problema cash-ului. Aveau ceva vanzari, unele si profit, dar foarte multe s-au blocat financiar, intrand in insolventa datorita lipsei de cash. Principala problema a aparut la inceputul crizei financiare din 2009 in momentul in care cash-ul a inceput sa aiba pret. Pana in 2008, cash-ul nu avea “pret”, era foarte usor de accesat datorita dorintei bancilor de a-si creste “vanzarile” de cash gen imprumuturi (vedeti astazi efectele deciziilor de imprumuturi luate cu orice pret in franci elvetieni), credite de consum, overdraft-uri, etc.

Intelegeti acum ingrijorarea si temerea celor din financiar cand vine vorba de cheltuit banii? Ei stiu ca atunci cand cash-ul s-a terminat, putem inchide si pleca acasa, asa cum multe companii au facut de la inceputul crizei din 2009. Degeaba faci vanzari sau profit, daca nu generezi si cash atunci cand ai nevoie de el. De aici ideea: “CASH IS KING”

Ca si concluzie, nu lasa ca toate aceste temeri legate de zona de financiar sa stea in calea succesului tau! Te invitam la un curs de Finante pentru non-finantisti sa inveti:
  • limbajul si instrumentele financiare
  • sa compari performantele companiei tale cu cele ale companiilor rivale, sau cu alte piete
  • sa gandesti mai mult prin prisma profitului decat a vanzarilor
  • sa identifici situatii in care poti deveni vulnerabil in perioada de criza, dar mai ales sa poti evalua care sunt optiunile de supravietuire si succes
  • profitul este diferit de cash
  • care este efectul timpului asupra banilor

si nu in ultimul rand, de ce “CASH IS KING!”



Autor: Adrian Veselu

Trainer si Consultant Dynamic Learning