Curs Comunicare si Cooperare Interdepartamentala

Curs OPEN, București


 Scopul cursului

Scopul programului  Comunicare și Cooperare este acela de a-i conștientiza pe participanți de importanța împărtășirii viziunii comune a companiei/echipei.

Comunicarea, pentru a fi eficientă pentru echipă, este recomandat să vizeze cooperarea. De aceea, îi încurajăm pe participanți să aplice principiile comunicării ca mijloc de relaționare interdepartamentală, pe orizontală cu colegii, pe verticală cu managementul și cu subalternii.


Obiectivele cursului de Comunicare si Cooperare Interdepartamentală:

  • Ȋmpărtăşirea unei viziuni comune – angajament şi cooperare
  • Atitudine personală versus atitudine profesională
  • Conştientizarea rolului fiecărei echipe ȋn tabloul de ansamblu
  • Concentrarea pe obiectivele companiei şi nu pe obiective individuale
  • Coordonarea şi comunicarea ȋntre membrii echipei
  • Furnizarea de feedback constructiv şi eficient
  • Acceptarea de feedback din partea celorlalţi
  • Ascultare activă şi selectivă ȋn relaţia cu ceilalţi
  • Comunicarea interdepartamentală şi pe verticală
  • Negocierea şi medierea conflictelor interdepartamentale


 PROGRAMA CURS COMUNICARE și COOPERARE

  I. INTRODUCERE ÎN COMUNICARE

  • Rolul departamentului ȋn tabloul de ansamblu
  • Misiune, viziune departamentală şi cum se reflectă acestea ȋn muncă zi de zi
  • Atitudine personală versus atitudine profesională ȋn departamentele organizaţiei
  • Comunicare verbală şi para-verbală
  • Impactul comunicării ȋn viaţa personală şi profesională

II. FUNDAMENTELE COMUNICĂRII ORGANIZAŢIONALE

  • Comunicarea, mijloc de relaţionare eficace interdepartamentală
  • Deficienţele de comunicare şi soluţii de remediere pe acelaşi nivel şi ȋntre diverse niveluri ierarhice
  • Bârfa ȋn organizaţii – soluţii de remediere
  • Comunicarea prin email – reguli de urmat
  • Comunicarea telefonică cu clientul intern şi extern
  • Asertivitate, pasivitate, reactivitate
  • Cum să spun NU. Formularea unei cereri
  • Cum să fii asertiv ȋn situaţii dificile

III. LIMBAJUL TRUPULUI ȋN COMUNICARE INTERNĂ ŞI EXTERNĂ

  • Ȋntâlniri personale sau de afaceri
  • Limbajul nonverbal – impact
  • Prima impresie –limbajul ţinutei de business
  • Gestică şi mimică – interpretare ȋn diverse situaţii
  • Proxemică – spaţiul intim, personal şi public

 IV. COOPERARE INTERDEPARTAMENTALĂ

  • Atitudinea preventivă versus cea reparatorie
  • Relaţionarea – rol şi beneficii
  • Politeţea – reguli de urmat
  • Regula mesajelor concise, reformularea şi emiterea acestora
  • Şase componente comportamentale ȋn relaţia cu colegii
  • Factorii productivi şi neproductivi care ne influenţează relaţia cu colegii

V. IDENTIFICAREA NEVOILOR ŞI COMPORTAMENTUL ADECVAT

  • Identificarea nevoilor, motivaţiei şi a interesului celorlalţi
  • Valori care conduc procesele/ linkurile de “clienţi interni”- adecvarea la nevoile clientului intern
  • Tipuri de ascultare: Pasiva, Selectiva, Activa
  • Stricta interpretare: paradigma mentală şi poziţiile defensive
  • Empatia. Tehnici de comunicare empatică
  • Crearea relaţiilor cu ajutorul tăcerii şi ascultării active.

 VI. FEEDBACK EFICIENT ŞI MOTIVARE

  • Importanţa feedback-ului ȋn comunicare
  • Pregătirea contextului şi setarea rezultatelor aşteptate
  • Feedback descriptiv şi Feedback evaluativ
  • Cum critic fără să demotivez. Cum să laud ca să motivez
  • Reguli pentru a oferi şi primi eficient feedback

VII. TIPOLOGII DE COLEGI DIFICILI şi MANAGEMENTUL RELAŢIEI CU ACEŞTIA

  • Tipologii de colegi dificili
  • Soluţii practice ȋn abordarea colegilor dificili
  • Modalităţi de rezolvare a conflictelor
  • Negocierea şi medierea conflictelor interdepartamentale


TRAINER | Iulian PENESCU

Iulian Penescu a ocupat poziții de management și a coordonat cu succes echipe de productie si vânzări, are peste 14 ani experiență în training. Programele pe care le susține sunt practice și interactive. Companii in care a implementat programe personalizate, de dezvoltare a angajaților si implicit a companiei: Automobile Dacia Group Renault, Aplast, Aviva, Austrotherm, APT, BCR, Bosch, Bog’Art, Calsonic Kansei, Carpatcement, Cefin, Credit Europe Bank, EFD Induction, Donalam, Danone, Deichmann, Distrigaz Sud, DPD Pegasus, Eboda, Ericsson, Erbasu, Electroputere Craiova, Electromagnetica, Europapier, EximBank, Gral Medical, Garanti Bank, Holcim, Honeywell, Humanic, Intact Media Group, Italoparts, Johnson Controls, Jw Marriott, LUKoil, Millennium Bank, Noriel, Omv-Petrom, Oracle, Oxigen Plus, Pirelli, Phizer, Peugeot – Eurial Invest, Porsche, Ramada, Saint-Gobain, Schenker Romtrans, Strabag, Transfond, Terapia Ranbaxi, RTC Holding, Wolters Kluwer, Wavin, Zarea  

TARIF

270 euro + TVA/participant. Pentru mai mult de doi participanți în aceeași sesiune se acordă reducere.

Tariful include:

  • livrare curs 2 zile, 09 -17; pauze de pranz si de cafea
  • suport de curs, materiale, diploma de participare

DETALII SUPLIMENTARE SI INSCRIERI

daniela.penescu@dynamic-learning.ro

0744 65 27 00


Numele (obligatoriu)

Adresa de email (obligatoriu)

Telefon

Mesaj