CURS OPEN 3-4 Noiembrie 2014 Bucuresti: EXCEL Avansat – analiza predictiva si suport decizional

Importanta EXCEL in contextul business actual

In contextul business actual,  informatia inseamna putere. Accesul rapid la informatia de care ai nevoie, atunci cand ai nevoie, poate face diferenta intre succes si esec pentru afacerea in care activezi. Unul dintre instrumentele cu un mare potential in oferirea de suport decizional este Microsoft Excel. Excel reprezinta mult mai mult decat stocarea datelor, oferind numeroase beneficii de prelucrare a datelor: sinteza, sumarizare, grupare, rapoarte, statistici comparative, analize „what-if”, analiza predictiva.

Indiferent pe ce nivel te afli in piramida managementului din compania ta, Excel este pentru tine!

Untitled

Piramida managementului intr-o companie

Cu cat urcam in aceasta piramida, cantitatea de date din rapoarte scade, insa complexitatea prelucrarii datelor creste. Spre exemplu, directorul executiv al companiei ar putea avea nevoie de un raport comparativ care evidentiaza evolutia produselor companiei pe piata, pe anumite perioade de timp si distribuit pe regiuni geografice.  Un astfel de raport nu este util pentru un manager de operațiuni, care va fi mai interesat de raportul detaliat al implementarilor din ultima luna pentru produselor de care raspunde. Iar o gestiune si prelucrare a acestor date in Excel te ajuta sa economistesti timp si sa lucrezi eficient la orice nivel, astfel incat tu sa iti indeplinesti obiectivele, iar compania sa isi imbunatateasca indicatorii de performanta.


Cui se adreseaza cursul?

Cursul Microsoft Excel – analiza predictiva si suport decizional se adreseaza persoanelor din orice domeniu care doresc sa isi eficientizeze munca si sa isi imbunatateasca performantele profesionale. Microsoft Excel este un mediu de lucru prietenos si practic, care poate fi utilizat si de persoane fara un profil tehnic cu scopul de a le usura gestiunea si prelucrarea datelor. Cursul se bazeaza pe activitati cu caracter practic si are aplicabilitate in domenii variate precum: management, vanzari, contabilitate, logistica, resurse umane, managementul clientilor, etc.


Ce vei invata?

  • Sa utilizezi pachetul de functii predefinite din Excel: functii logice, functii matematice, functii de data si ora, functii statistice.
  • Sa construiesti formule complexe pentru prelucrarea datelor
  • Sa evidentiezi evolutia datelor prin reprezentari grafice
  • Sa alegi tipul de grafic cel mai reprezentativ in fiecare situatie
  • Sa generezi rapoarte complexe si sa evidentiezi esentialul prin tabele pivot
  • Sa efectuezi analize predictive prin instrumente Excel
  • Sa eficientizezi procesul decizional la nivel organizational
  • Sa obtii o viziune exacta a indicatorilor de performanta ai companiei in timp real
  • Sa anticipezi evolutia afacerii prin analize complexe ale datelor
  • Sa iti protejezi datele
  • Sa lucrezi eficient si sa economiesti timp

AGENDA DETALIATA

I. Utilizarea functiilor si a formulelor

  • Utilizarea formulelor de calcul. Referinte relative, absolute si mixte
  • Formule cu date din foi de calcul diferite. Formule cu date din fisiere diferite
  • Functii in Excel
  • Functii logice: AND, IF, OR. Combinarea functiilor logice in formule complexe
  • Functii matematice si statistice
  • Funcţii de tip data calendaristica si ora. Automatizarea procesului de lucru cu scadente
  • Functii de prelucrare text
  • Functii de cautare avansata si referinta: familie de functii LOOKUP

II. Instrumente de suport decizional in Excel: tabele pivot

  • Definirea conceptului de tabel pivot
  • De ce reprezinta instrumente de suport decizional?
  • Beneficiile analizei si sintezei datelor prin tabele pivot
  • Elementele unui tabel pivot
  • Crearea unui tabel pivot
  • Sintetizarea datelor prin functii predefinite (suma, medie aritmetica, minim, maxim, etc.)
  • Gruparea automata a elementelor intr-un tabel pivot
  • Crearea unor functii definite de utilizator pentru prelucrarea datelor in tabele pivot
  • Introducerea unei coloane calculate intr-un tabel pivot
  • Introducerea unui rand calculat intr-un tabel pivot
  • Generarea subtotalurilor pe linii si pe coloane
  • Gruparea manuala a datelor intr-un tabel pivot
  • Modul de referentiere a celulelor intr-un tabel pivot
  • Reprezentarea grafica a datelor dintr-un tabel pivot
  • Crearea unui raport be baza unui tabel pivot

III. Reprezentari grafice in Excel

  •  Avantajele si importanta utilizarii graficelor in Excel
  • Elementele unui grafic in Excel
  • Tipuri de grafice
  •  Scenarii reprezentative pentru utilizarea fiecarui tip de grafic
  • Pasii crearii unui grafic in Excel
  • Selectarea elementelor ce urmeaza a fi reprezentate grafic
  • Adaugarea/eliminarea elementelor intr-un grafic
  • Definitea conceptului de serie de date
  • Gestiunea seriilor de date in grafice Excel
  • Analiza evolutiei datelor prin utilizarea liniilor de tendinta
  • Crearea unui grafic template

IV. Analiza predictiva a datelor prin instrumente de analiza WHAT-IF

  • Ce este analiza what-if?
  • Importanta si beneficiile instrumentelor de analiza predictiva
  • Tipuri de analiza what-if
  • Analiza what-if manuala
  • Utilizarea tabelelor de date cu una si doua variabile
  • Scenario Manager: instrument de suport decizional prin analiza comparativa de scenarii
  • Cautarea de solutii prin Goal Seek
  • Solver: instrument pentru probleme complexe de optimizare
  • Corelarea Solver cu Scenario Manager

 V. Validarea si protectia datelor in Excel

  • Ce inseamna protectia datelor in Excel?
  • De cine ne protejam datele si de ce?
  • Validarea datelor ce se introduc intr-o foaie de lucru
  • Tipuri de validare a datelor si avantajele lor
  • Definirea criteriilor de validare
  • Customizarea regulilor de validare prin formule definite de utilizator
  • Referentiarea intre foi de lucru
  • Utilizarea parolelor in Excel
  • Parolarea unei foi de lucru pentru citire
  • Parolarea unei foi de lucru pentru modificare
  • Blocarea accesului la portiuni de date dintr-o foaie de lucru Excel
  • Restrictionarea drepturilor de acces si modificare a datelor dintr-o foaie de lucru
  • Cautari avansate: LOOKUP, VLOOKUP si HLOOKUP


TRAINER |ALEXANDRA CERNIAN

Alexandra este lector in cadrul Universitatii Politehnica Bucuresti,  a sustinut doctoratul in Ingineria Sistemelor la Facultatea de Automatica si Calculatoare, cu expertiza in predare si cercetare baze de date, inteligenta artificiala, software engineering, protectia informatiei in e-sisteme, Business Intelligence, Business Analytics and Optimization. De asemenea, Alexandra are experienta practica in mediul de business: consultant formare – SIVECO Romania, consultant e-learning – Softwin, analist programator – ICT.ROM, trainer asociat Dynamic Learning. Ca trainer, Alexandra deruleaza programe de formare si consultanta in comunicare (tehnici de comunicare, limbaj non-verbal, comunicare scrisa), eficientizarea activitatii cu Microsoft Office si Business Intelligence. A sustinut peste 100 de sesiuni de training si consultanta, lucrand cu angajati din companii nationale si multinationale, precum: BCR, Continental, Continental Tires, ING Romania, Samsung, MKB Nextebank, HELLA Romania, Grup Feroviar Roman, Otter Distribution, Reva Simeria, Remar Pascani, NIMET, BSH Electrocasnice, SetrioSoft, ROMARM, ICEM S.A, Amber Technologies, Parmalat, Banca Transilvania, Raiffeisen Bank, Libra Bank, Kaufland Romania, Renault, IBM, Toyota, Strabag, Alpha Bank, GDF Suez, BitDefender, General Electric Power, OTP Bank, Bogart.

TARIF

Tariful pentru acest program este de

Tariful include:

  • Livrarea cursului timp de 2 zile
  • Diploma de participare la curs si Suportul de curs tiparit
  • Pauze de pranz si de cafea

DETALII SUPLIMENTARE SI INSCRIERI

Daniela Penescu

danielapenescu@dynamic-learning.ro

0744 65 27 00


Numele (obligatoriu)

Adresa de email (obligatoriu)

Telefon

Mesaj