Cursuri Pentru Manageri Inapoi

Management de Proiect

Obiectivele programului Management de proiect

Sa dezvolte competente pentru cursanti astfel:

  • Sa cunoasca rolul managerului de proiect in cadrul organizatiei si sa stie sa construiasca scenarii de realizare a proiectelor pe baza diferitelor ipoteze posibile intr-un context
  • Sa stie sa identifice resursele: materiale, umane, financiare de care are nevoie si sa justifice alocarea lor
  • Sa planifice si sa organizeze activitatea echipei, definind misiuni, obiective si responsabilitati
  • Sa identifice riscuri si planuri de actiune asociate
  • Sa elaboreze instrumente utilizate in managementul de proiect
  • Sa cunoasca tipuri de conflicte, pentru a identifica modalitatea corecta de rezolvare
  • Sa cunoasca variante de luare a deciziilor

 Sa dezvolte aptitudini, respectiv:

  • Sa creeze un cadru de lucru de incredere si sa dezvolte comportamente de cooperare in cadrul echipei
  • Sa isi identifice potentialul de leadership, esential pentru un manager
  • Sa gestioneze conflictele, astfel incat energia membrilor echipei sa fie utilizata doar in vederea atingerii obiectivelor
  • Sa aiba capacitatea de a adopta decizii rapid
  • Sa piloteze eficient realizarea obiectivelor fixate de calitate, costuri si termene
  • Sa inteleaga diferenta intre rolul managerului ierarhic fata de rolul managerului de proiect

 

AGENDA CURS

Ziua I

  • Asociatii profesionale in domeniul managementului de proiect
  • Definitii si metodologii prezentate comparat
  • Elemente generale de management strategic
  • Ciclul de viata al proiectelor – PCM
  • Organizatiile si influenta asupra managerului de proiect
  • Aptitudini necesare pentru managerul de proiect
  • Tipuri de leadership
  • Tipuri de luare a deciziei
  • Identificarea directiilor de dezvoltare ale institutiei/organizatiei/companiei
  • Identificarea problemelor
  • Inceperea/Initierea proiectelor
  • Stabilirea obiectivelor si a ariei de interventie (scope of work)
  • Grupul tinta
  • Partile interesate/actori/stakeholders in proiect
  • Matricea Analiza Actori/Stakeholders
  • Stabilirea activitatilor necesare in vederea indeplinirii obiectivelor
  • Planificarea activitatilor in diverse metodologii – PMI (WBS), Prince2 (PBS)
  • Durata activitatilor si succesiunea lor – diagrama GANTT

 

Ziua II

  • Planul de resurse
  • Responsabilitatile echipei – matricea responsabilitatilor,
  • Estimarea bugetului
  • Riscuri elemente introductive
  • Planul de management
  • Planul de monitorizare
  • Jaloanele in implementare si stabilirea acestora
  • Rapoartele de progres
  • Finalizarea proiectului (predare-primire) – procesul de inchidere
  • Arhivarea documentelor
  • Comunicarea în interiorul și în afara proiectului
  • Modalitati eficiente de comunicare
  • Managementul timpului
  • Tipuri de conflicte
  • Solutionarea conflictelor

 

Secventele cuprind parte de furnizare de cunostinte teoretice si exercitii practice. Agenda propusa fiind personalizata in baza nevoilor exacte de formare.

Inaintea fiecarui exercitiu, trainerul va prezenta un model sau studiu de caz in vederea exemplificarii in practica a ceea ce a fost prezentat teoretic.

Dupa fiecare prezentare se va discuta cu participantii, vor fi intrebati ce parere au, daca ar fi facut ceva altfel.

Pe parcursul celor 2 zile, fiecare echipa va avea propriul proiect (aspectele generale).

 

 


Solicita oferta personalizata!

Numele (obligatoriu)

Adresa de email (obligatoriu)

Telefon

Mesaj