PUTEREA MAGICA A IMPROVIZATIEI – “STRATEGIA CHAPLIN”

AVEM TOT CE NE TREBUIE PENTRU A REUȘI / FOLOSEȘTE CE AI! In 1999 eram in pregatiri pt serialul comico-parodic “Badegard”. Lucram frenetic la scenariu. Frenetic pentru ca trebuia sa scriu si sa aranjez imaginile dinamice din capul meu, pline de urmariri, lupte martiale, cascade de tot felul si multe gaguri. Saream in picioare, gestiulam, cadeam, radeam, plangeam, jucam toate rolurile intrand in pielea personajelor, Vezi detalii

Promovarea în organizație a unei decizii pe care nu o susținem

Una dintre marile frustrări ale managerilor din middle management este aceea că sunt puși uneori în fața unor decizii luate de liderii seniori, pe care ei înșiși nu le-ar fi luat dacă ar fi fost în poziția lor. Ca middle manager, uneori participi la procesul de luare a deciziilor, alteori decizia este pur și simplu anunțată, iar tu, împreună cu echipa ta, sunteți responsabili pentru Vezi detalii

Doua vorbe despre stres

Deși începe să se banalizeze, căci în fiecare săptămână apar articole despre stres, discuția este încă vie și necesită clarificări: ce este stresul, cum se previne, cum poate fi tratat. Stresul este reacția organismului la ceea ce se întâmplă în interiorul său, în exteriorul său și în minte. Organismul are nevoie de un echilibru al funcționalității sale (se cheamă homeostazie), generând răspunsuri pentru toate modificările Vezi detalii

5 elemente care indică starea de sănătate a departamentului de achiziții

Într-o lume de business din ce în ce mai agresivă, în care cei cu care concurăm pe același segment sunt din ce în ce mai creativi și ne impun să o facem și noi,  cred că este imperios necesar ca soluțiile pe care le găsim ca să putem ține pasul și chiar să ne menținem în top în achizitii,  pleacă de la ideea unui departament Vezi detalii

Leadershipul este înnăscut sau dobândit?

Atunci când vine vorba despre diferenţa dintre a fi leader şi a fi manager, întrebarea frecventă a oamenilor se referă la “calitatea de leader”: este înnascută sau se poate învăţa/educa/dezvolta?   Fiecare adult trecut de 28 de ani are deja o personalitate stabilă, care nu se mai schimbă. Şi am să fac o paralelă ca să înţelegem ce se poate schimba şi ce nu.   Vezi detalii

De ce sunt demotivati angajatii?

La serviciu mergem pentru a practica o profesie din care ne luăm diverse beneficii: statut, utilitate, recunoaştere, apreciere, putere, bani, relaţionare, comunicare, învăţare/dezvoltare etc. Adică, în esenţă, este vorba despre un schimb: omul depune un efort (mental şi/sau fizic) şi obţine o recompensă. Iar atunci când percepe acest schimb ca fiind inechitabil, dezechilibrat, apare demotivarea.   De multe ori avem tendinţa să credem că principalul Vezi detalii

Cum gestionez conflictele din echipa?

Aşa cum spuneam în articolul precedent, la serviciu mergem pentru a practica o profesie din care ne luăm diverse beneficii: statut, utilitate, recunoaştere, apreciere, putere, bani, relaţionare, comunicare, învăţare/dezvoltare etc. Cu siguranţă, nu mergem ca să ne certăm sau să creăm conflicte.   Şi totuşi, există persoane care parcă se hrănesc cu asta şi sunt mereu puşi pe harţă. Adevărul este, însă, că aceste persoane Vezi detalii

6 pași pentru a vă ajuta să rezolvați conflictele cu oamenii din echipă

În calitate de manager, nu puteți veni cu soluții pentru toate problemele. În multitudinea de informații transmise și de interacțiuni, conflictele pot apărea și evolua, provocate de neînțelegeri, dezacorduri sau lipsă de comunicare. A intra cu totul într-un conflict nu reprezintă o soluție pentru gestionarea unei situații conflictuale, iar răspunsul va întârzia să apară în acest caz. Următoarele 6 sfaturi se bazează pe o abordare Vezi detalii

De ce suntem, de fapt, stresati?

Imaginați-vă că jonglați cu 7 bile. Este o întreprindere dificilă care necesită îndemânare, concentrare, calm și auto-control pentru că a jongla chiar și cu trei bile nu este ușor. Gândiți-vă că cele 7 bile sunt: cariera voastră finanțele voastre sănătatea mintală și fizică prietenii familia spiritualitatea pe care o mărturisiți și o practicați și distracția sau acele activități care vă plac și vă relaxează. Adică Vezi detalii

5 motive pentru care pauza are putere într-o prezentare

Se spune că marii actori se remarcă nu după modul în care utilizează cuvântul, ci după modul în care folosesc tăcerea. Cunoaștem faptul că limbajul paraverbal are un mare impact într-un discurs memorabil. Pauza în vorbire (tăcerea programată) își are locul ei în paleta de instrumente ale paraverbalului, alături de ritm, ton, accent, volum sau intonație. Îmi propun să aduc 5 motive pentru a folosi Vezi detalii

Factorii stresori ai vieții noastre

Imaginați-vă că jonglați cu 7 bile. Este o întreprindere dificilă care necesită îndemânare, concentrare, calm și auto-control pentru că a jongla chiar și cu trei bile nu este ușor. Gândiți-vă că cele 7 bile sunt cariera voastră, finanțele voastre, sănătatea mintală și fizică, prietenii, familia, spiritualitatea pe care o mărturisiți și o practicați și distracția sau acele activități care vă plac și vă relaxează. Adică Vezi detalii

In vanzari, lumea e a celor blanzi

Se tem cumparatorii de vanzatori? De cele mai multe ori da. Cel mai adesea cumparatorii considera ca vanzatorii sunt determinati sa le scoata banii din buzunar, sa aplice tehnici si trucuri de manipulare, astfel incat sa iasa in avantaj. Personal, ii invat pe cursantii mei si sunt convins – experienta mi-a demonstrat – ca este foarte important ca creezi o atmosfera favorabila cumpararii in loc sa pui stres pe client, presandu-l sa Vezi detalii

Coaching: Personalitate versus Comportament

Personalitatea NU se schimbă. Comportamentul DA! Nu de puține ori mi se întâmplă ca în orele de consiliere în cariera pe care le susțin, dar mai ales în prima sedință de coaching (indiferent de nivelul poziției persoanei cu care stau de vorbă) sa povestesc despre analogia personalitate – comportament. Adică despre faptul ca personalitatea NU se schimbă pe parcursul vieții (decât în situații cu totul excepționale). Cu toate Vezi detalii

Cuvântul te ridică, cuvântul te doboară

Fiecare cuvânt pe care îl rostim are un impact pozitiv sau negativ. Zilnic folosim cuvinte care sunt afectuoase, ne inspiră, ne amuză, ne încurajează și ne motivează.  De asemenea, folosim cuvinte cu încărcătură negativă, care pot răni, ofensa sau chiar îmbolnăvi. O mamă își apostrofează copilul de numai cațiva anișori:  Copil rău ce ești! Pe unde mergi numai boacăne îmi faci! Îmi faci viața un Vezi detalii

E nevoie de coaching? Da. Dar este coachingul un panaceu?

Zilele trecute discutam cu o cunoștință și, din vorbă în vorbă, m-a întreabat dacă îți poți rezolva toate provocările și dacă te poți „centra” prin coaching. Răspunsul meu a fost scurt: da, doar că este vorba despre două teme diferite care necesită a fi discutate separat. Te poți centra prin coaching, dar coachingul nu este un panaceu.   Oricum i-am spune, centrare, revenirea la Sinele Vezi detalii

Psihologia conflictului – 3 roluri jucate in orice relatie

Va propun sa continuam sa vorbim despre conflicte, ca o continuare fireasca a articolului “Conflictele – un rau necesar?”. Haideti sa abordam teoria celor 3 roluri pe care le tot jucam in orice relatie cu o alta persoana. Aceste 3 roluri sunt: Agresor Victima Salvator   Agresorul este cel care nu neaparat agreseaza fizic sau emotional, ci cel care este Stapan. El decide. El dicteaza Vezi detalii

Conflictele – un rau necesar?

Echipa Dynamic Learning a fost solicitata pentru un program de coaching individual si de echipa, in vederea armonizarii membrilor. Ca si coordonator de proiect, la nivel de echipa am inteles imediat provocarile. Era necesar doar sa le accepte si ei si sa inceapa sa le abordeze pas cu pas pe fiecare in parte, ceea ce s-a si intamplat.  Adevarata provocare a fost partea de coaching Vezi detalii

Legea disonanței cognitive și… zugravul Gicu

Legea coerenței interioare spune că nu putem acționa împotriva imaginii pozitive pe care o avem despre noi. Dacă se întâmplă așa ceva, se produce o stare de disconfort psihic (numită disonanță cognitivă), care trebuie rezolvată urgent pentru a reintra în stare de echilibru. Teoria disonanței cognitive (Leon Festinger) susține că oamenii fac eforturi considerabile să-și  mențină o realitate internă coerentă. Pe orgoliu și pe această Vezi detalii

Lecții de la copiii noștri – 5 tactici excelente de negociere

Ești manager sau coleg? Ești achizitor sau agent de vânzări? Ești tătic/mămică (sau poate nu)?   De la copii putem învăța cu toții 5 tactici excelente de negociere, așa cum Offir Gutelzon spune în articolul „5 negotiation tactics you can learn from kids”:   1. Începe prin a oferi suport! Acesta a observat că fiii lui, atunci când vor ceva anume, încep să fie de Vezi detalii

Cum sa impulsionezi un chelner

The attitude you send is the attitude you get back. În urmă cu ceva timp, facilitam un program de People Management cu o grupă de  manageri dintr-o companie care produce tâmplărie PVC. Cursul se desfășura într-un hotel rustic, cu puține camere, într-un peisaj minunat  din zona Bran-Moeciu.  În pauzele programului ascultam cu surprindere conversațiile telefonice pe un ton  agresiv  și critic ale cursanților mei cu Vezi detalii

Ce au in comun bucatarul slab, bucatarul gras si negocierea

Se spune că o mimică de bucătar gras te ajută să ai succes în negociere. Ce au în comun bucătarul slab, bucătarul gras și negocierea? Cu ani în urmă, participând la un curs  mi-a ramas în minte asocierea dintre mimica unui negociator de succes și mimica unui bucătar gras. Călătorind  prin România noastră cu peisaje minunate, observam că multe dintre pensiunile sau restaurantele tradiționale au Vezi detalii

Cum se stabilesc obiectivele în departamentul de achiziții?

Obiective, obiective, obiective… Zilnic ne confruntăm cu ele. Profesionale sau personale, ele sunt permanent în mintea noastră. Iar cel mai tare ne stresează cele profesionale. De câte ori nu am fost în situația de a le urmări, de a alerga realmente după ele pentru a le atinge?  De cele mai multe ori ele ne sunt impuse, învățăm să trăim cu ele și muncim să le Vezi detalii

7 domenii cheie pentru credibilitate în leadership

Cheia pentru a fi un lider bun pentru tine însuți, în primul rând, este să înveți să fii propriul tău manager. Am observat că foarte mulți oameni pun prea mult accent pe procesul de luare a deciziilor și prea puțin pe managementul deciziilor. Drept urmare, le lipsesc orientarea, disciplina, intenția și scopul.  …. Așadar, dacă dorești să obții credibilitate în fața celorlalți, axează-ți acțiunile pe următoarele șapte Vezi detalii

Somatizarea in companii – cauze si solutii

Ca ființe umane, suntem complecși în toate cele patru dimensiuni în care existăm: trup, minte, suflet și spirit. Și suntem, de fapt, fiecare în parte, un sistem intra-dependent și inter-dependent. Nimic nu este unidirecțional sau separat. Trupul, mintea, sufletul și spiritul nostru sunt interconectate. Orice se întâmplă în corp, are legătură cu celelalte dimensiuni, cu una sau cu toate.   Așa se face că de Vezi detalii

Fii fluent in Power Point!

Sunt sigur că recent ai făcut cel puțin o prezentare în PowerPoint. Sau poate chiar acum lucrezi la una.   În ultimii ani, odată cu dezvoltarea tehnologică și prezența tot mai mare a proiectoarelor și monitoarelor în sălile de ședință, a face o prezentare este o cerință aproape obligatorie. Fie că prezinți date, un raport de activitate sau povești ale echipei, poți să petreci ore Vezi detalii

De ce tehnologia singură nu va îmbunătăți serviciul pentru clienți  

Tehnologia este atât de avansată și cu toate acestea, nu ar putea prelua lumea!   Derek Williams, expert în customer service și CEO al WOW! Awards for outstanding customer service, susține în cele ce urmează că, de departe, cel mai bun mod de a păstra clienții fericiți și de a-i determina să genereze alte afaceri este acela de a dezvolta relații interumane.   Desigur, bazele Vezi detalii

Actioneaza! Altfel ramai doar cu visul…

Creeaza-ti propriul „bucket list” si treci la actiune! Mi-a placut foarte mult filmul “The Bucket List”. Mi s-a parut a fi unul dintre cele mai inspirationale si motivationale filme, care transmite un mesaj puternic: “Do it or you will never have the chance”. Este absolut fascinant cum oamenii gasesc in ei puterea de a face lucruri extraordinare, de care nu s-ar fi crezut in stare vreodata, atunci Vezi detalii

Cum sa ne comportam cu managerii control freak

Unii angajați au impresia că managerii control freak sunt astfel ca urmare a presiunilor zilnice și a rigorilor pe care le suportă. Managerii susțin că și ei sunt sub presiune, nu au timp de finețuri, ci trebuie să controleze și să pună presiune pentru ca lucrurile să meargă. Cu certitudine există o diferență clară între un șef nerăbdător și stresat și unul control freak. Controlul, Vezi detalii

Tehnica chelneriței

Tehnica de care vă povestesc acum aduce beneficii imediate, dacă este folosită corect! Este o tehnică de influențare și, așa cum intuiți din titlul articolului, persoana la care am văzut-o aplicată eficient a fost o domnișoară chelneriță. Dupa o ședință maraton a departamentului Learning & Developement (eram trainer într-o multinațională în acea perioadă), am decis cu toții  să luăm cina la un restaurant cu specific românesc, Vezi detalii

Tipuri de întrebări pentru a rezolva o problemă

În momentul în care Howard Schultz a simțit că Starbucks își pierde direcția, s-a urcat în avion și a vizitat managerii tuturor cafenelelor de pe glob pentru a-l ajuta să redefinească experiența cafelei Google încurajează angajații să aloce o zi pe săptămână pentru a dezvolta idei noi P&G monitorizează procentul veniturilor ce se creează prin vânzarea de produse și idei noi Jeff Bezos (Amazon) și-a Vezi detalii

Secretele implementarii cu succes a strategiei de business

Multe companii își constituiesc o strategie de business, dar puține reușesc să-și atingă țintele propuse. Într-un studiu Fortune Magazine, 7 din 10 directori executivi au eșuat nu din cauza unei strategii greșite, ci din cauza unei slabe transpuneri în execuție (Why CEOs Fail – R. Charan & G. Colvin, Fortune Magazine, 21 Jun 1999). Într-un alt studiu efectuat pe 200 de companii din Marea Britanie, Vezi detalii

Bârfa în organizație – cum să ne protejăm de bârfitori

Ai fost vreodată ținta bârfelor nefondate în compania în care lucrezi? Ți-a fost pusă la îndoială reputația din cauza unor fapte sau vorbe care ți-au fost atribuite pe nedrept? Te-ai destăinuit vreodată celui mai bun prieten crezând că te vei putea baza pe discreția acestuia și să constați a doua zi cătoți colegii îți zâmbesc cu subînțeles? Bârfele la locul de muncă sunt greu de controlat. Vezi detalii

Cine sunt managerii „cloșcă”?

De ce cloșcă? Pentru că aceasta este imaginea care îmi vine în minte atunci când îi descopăr în organizații. Cum se manifestă un astfel de manager? Ca o cloșcă, cu aripile înfoiate care își protejează puișorii de intemperii sau îi păzește de eventuali agresori. Deși avem tendința să-i considerăm pe manageri autoritari, dominatori, perseverenți și plini de entuziasm, mulți dintre ei se comporta exact pe Vezi detalii

2 tipologii de agenți de vânzare

Cunoașterea oamenilor contează mult mai mult decât cunoașterea produsului/serviciului în vânzări? Plecând de la această idee, în rândurile ce urmează voi aborda importanța tipologiilor temperamental-comportamentale în procesul de vânzare, pornind de la o experiență personală. Când am ales să intru în vânzări de servicii financiare aveam un model și apreciam activitatea și rezultatele acestuia. Îmi conturasem ideea că a lucra în domeniul vânzărilor este job-ul care îți oferă o Vezi detalii

Prezentare eficienta in Power Point – 6 tehnici

Simplitatea este cheia eleganței adevărate. Coco Chanel Atunci când faci o prezentare, mai mult ca sigur îți dorești ca ea să rămână în mintea celor prezenți. Ce îi trebuie unei prezentări ca să fie memorabilă? Cam ce îi trebuie și unei prezențe feminine ca să întoarcă priviri: eleganță și stil. Așa cum o femeie nu poate da greș cu o rochie neagră și niște accesorii inteligent Vezi detalii

Inteligența financiară și performanța companiei

Cum se calculează profitul,  ce este cash flow-ul şi de ce este el diferit de profit, ce sunt asset-urile unei companii sau ce ȋnseamnă un equity negativ, care este diferenţa dintre CAPEX şi OPEX? Având răspunsul la aceste întrebări, sunt convins că alta ar fi performanţa angajaţilor, managerilor sau a tinerilor antreprenori şi bineȋnţeles, o mai bună ȋnţelegere a mecanismelor financiare ale unei companii, dar Vezi detalii

Tehnici de negociere – reguli ale concesiei în negociere

Cere și ți se va da, oferă și vei primi. În negociere, ca și în viață, prima condiție ca să obții este să ceri. Nu obții pentru că-ți dorești sau pentru că ți se cuvine, ci prin modul adaptat în care ceri sau faci concesii.  Nu am învățat acest lucru din cărți sau din cursuri. Primele lecții le-am primit de la doi negociatori destul de Vezi detalii

Cine nu doreste sa avanseze?

Depășind retorica întrebării, pornind chiar de la experiența mea, haideți să analizăm 7 valori și competențe pe care este necesar să le urmărească top managementul atunci când încredințează o echipă unui angajat. . Privesc în urmă și conștientizez că în primii ani ai carierei m-a caracterizat o dorință interioară puternică de a avansa, de a demonstra, de a fi remarcat drept cel mai bun, cu Vezi detalii

Construirea strategiei – 3 modele fundamentale

Ce este o strategie? Care sunt teoriile și mai ales modelele practice folosite? Care sunt pașii concreți de construire a unei strategii? Iată doar câteva întrebări pe care sunt convins că și le pune orice manager fie că este angajat într-o companie multinațională sau locală, fie că este antreprenor sau vrea sa pornească un business. Până nu demult, strategia unei companii era echivalentă cu atingerea Vezi detalii

Prezentări de impact – viziune și vizual în PPT

Zilnic se fac în medie 30 de milioane de prezentări, iar un manager își petrece cam 60% din timpul de lucru în ședințe și prezentări. 50% dintre ele sunt ineficiente și cu impact negativ. Facem asta intenționat? Evident că nu. E vorba doar de două lucruri: viziune neclara și vizual neadaptat.   Viziune. Sau De ce fac prezentarea? Ce este viziunea în cazul unei prezentari?  Pe scurt, este Vezi detalii

Cum gândesc femeile în business și în viață

De ce femeile sunt mai empatice decât bărbații?  Deoarece barbații practică etica dreptului (ethics of right), iar femeile practică etica grijii (ethics of care). Înainte de a clarifica aceste două principii de etică, să facem o incursiune în trecut, să aducem în atenție de la Aristotel, elementele structurii unei prezentari. Nu de alta, dar întrebarea a apărut urmărind prezentări, workshop-uri moderate de bărbați și femei, iar Vezi detalii

Cum sa ne comportam cu managerii care isi tiranizeaza subalternii

Sunt angajat din 1991 si am avut norocul sa lucrez in companii in care activau o multime de manageri aflati pe diverse trepte ierarhice. Am fost manager si m-am confruntat cu tot felul de tipologii de manageri. Pe unii i-am admirat, altii mi-au facut zile grele, altora le-am creat eu stari de disconfort. De la ei am invatat cum sa conduc dar si cum sa Vezi detalii

De ce esueaza vanzatorii de succes cand devin manageri de vanzari?

Dedic articolul acelora care își doresc să avanseze ca manageri de vânzări/directori de vânzări spunându-le că este normal să dorim să evoluăm, să ne dezvoltam și să avansăm. Face parte din natura umană. Un salariu mai mare, un autoturism performant, un birou mai spațios, un statut care să impresioneze familia, prietenii, partenerul, toate acestea și multe altele îl așteaptă pe cel avansat. Din nefericire pentru multe Vezi detalii

Financial Licence for your business

De ce sunt respinse proiectele și planurile de bugetare departamentală în cadrul sedințelor anuale ale companiei?  Pentru că autorii lor nu le fundamentează financiar și nu le susțin corespunzător – nu vorbesc limbajul cifrelor când prezintă planul întocmit de ei în board meeting. IMPORTANT! Privește planul de buget din perspectiva KPI-urilor board-ului! Asta înseamnă să vorbești limbajul cifrelor: cash flow, PNL (cont de profit și pierdere), Vezi detalii

Megalomania in management

Experientele pe care le traim in organizatii sub indrumarea sau conducerea unor persoane cu comportamente nocive isi pun amprenta si au efecte asupra noastra pe termen lung, putand sa ne influenteze pana intr-atat incat sa le imprumutam comportamentul! Psihoterapeutii spun ca este foarte greu sau aproape imposibil ca “megalomanii” sa-si gaseasca leac. Din pacate, in marea majoritate a cazurilor, sunt “artisti” la capitolul creare de Vezi detalii

CASH is KING!

“Nu se poate, nu există bani, nu avem buget, etc…” Cam asta este ceea ce auzim când mergem la financiar cu o propunere de proiect, o promoție pe care vrem să o facem sau altă activitate care într-un final ajută compania în care lucrăm să obțină vânzări mai mari. 90% dintre cursanți au mărturisit că practic nu au înțeles argumentația persoanelor din financiar, pentru că Vezi detalii

3 abordari de succes in TELESALES

Cum știi când ai avut o conversație telefonică de succes în vânzări? Vă invit să facem o comparație: în telesales este ca în bucătărie, când pregatești ceva “delicios condimentat” pentru clientul tău. Mmm … pentru o conversația de succes, ce cantitate de piper vei folosi?  Dar pentru o mâncare pregătită de tine, cum știi dacă are suficient piper? Primul pas ar fi să guști chiar tu: dacă Vezi detalii

Esti dinamic? Cauti job?

Customer & Sales Support Responsabilități Prospectează potenţiali clienti pentru actualizarea și dezvoltarea bazei de date Prezintă serviciile companiei, identifică nevoi de formare și obține întâlniri de vânzare Dezvoltă și gestionează campanii de comunicare via e-mail, telefon, newsletter, LinkedIn Menține relația cu clienții și prospecții pentru derularea cursurilor programate Cerințe Abilități de relaționare și comunicare Creativitate și capacitate de analiză Perseverență și persuasiune pentru atingerea obiectivelor Vezi detalii

De ce trebuie să știu eu financiar?

Asta m-a întrebat odată un client. Răspunsul avea să îl afle singur, după 6 luni de zile, perioada în care a asimilat cunoștintele din domeniul financiar dobândite la o sesiune Finante pentru non-finanțiști, implementând rapoartele financiare care îi erau necesare și construind strategia și bugetul pe anul următor. M-am întâlnit cu el de curand și l-am întrebat care sunt efectele programului pe care l-am desfășurat Vezi detalii

10 întrebări

Ai tot auzit sau citit despre “tipare de comportament”, “credințe limitative”, “bariere în dezvoltare” … și alte sintagme asemănătoare ca semnificație. Majoritatea, având legătura ori cu coachingul, ori cu psihologia/psihoterapia, se regăsesc inserate în articole care fac referire la ele. Poate că îți sunt clare … sau poate că încă nu îți sunt. Pentru mine, ca și coach, nu este important să le înțelegi ca Vezi detalii