Promovarea în organizație a unei decizii pe care nu o susținem

Una dintre marile frustrări ale managerilor din middle management este aceea că sunt puși uneori în fața unor decizii luate de liderii seniori, pe care ei înșiși nu le-ar fi luat dacă ar fi fost în poziția lor.

Ca middle manager, uneori participi la procesul de luare a deciziilor, alteori decizia este pur și simplu anunțată, iar tu, împreună cu echipa ta, sunteți responsabili pentru realizarea planului transmis.

Tentația în această situație este de discuta cu colegii, chiar și cu echipa, că nu sunteți convins că aceasta este cea mai bună decizie de business din acest moment.

Ce este de făcut în astfel de cazuri?

Rezistați tentației de a comenta decizia luată!

(Rolul unui Middle Manager – conform Business dictionary – este acela de a implementa strategia și directivele top managementului la nivel operațional, gestionând managerii subordonați și echipa cât mai eficient, pentru buna funcționare a companiei.)

Misiunea dumneavoastră, ca middle manager,  este să ajutați organizația să reușească. Nu veți îndeplini acest rol dacă în mod intenționat sau neintenționat subminați deciziile luate de managementul superior.

În schimb, începeți prin a vă răspunde la întrebarea dacă aveți încredere în organizația pentru care lucrați. Dacă  nu sunteți convins că managementul superior ia decizii bune, este probabil timpul să începeți să căutați un alt loc de muncă.

Dar dacă aveți încredere în organizație, atunci începeți să vă convingeți că decizia este de fapt una bună. De cele mai multe ori, tindem să alegem mult mai ușor criticarea deciziilor luate de superiori, decât integrarea lor în perspectiva personală. În cele din urmă, încrederea că au puncte valide ajută la dezvoltarea companiei și a vieții profesionale.

Pentru a vă convinge de decizia top liderilor, puneți-vă în locul cuiva care crede profund în decizia care a fost luată. Întrebați-vă de ce cineva ar face această alegere. Căutați factori pe care nu i-ați luat în considerare înainte, ceea ce ar face ca această opțiune să fie una bună. În timp ce sunteți în acest rol, răspundeți tuturor obiecțiilor care ar apărea. Odată ce începi să crezi în decizia luată, ești pregătit să începi să lucrezi cu echipa pentru a realiza noul plan.

.

3 decizii de dezvoltare a businessului, 3 perspective diferite:


Managementul superior decide implementarea unei campanii de motivare pentru echipa de vânzări D2D. Recompensa pentru câștigători… sejur în Thailanda!

Cum primesc managerii de vânzări vestea: mai bine împărțeau acești bani între toți agenții sau îi duceau pe toți la Mamaia. 


Echipa de top management decide schimbarea aplicației de facturare cu una noua, implementată deja la filiale din EMEA, care să suporte toate operațiunile și bazele extinse de clienți.

Cum primesc managerii IT vestea: mai bine dezvoltam o aplicație intern, cu resurse proprii, ne lua mai mult timp, dar ne costa mai puțin.


Echipa de management decide dezvoltarea unei aplicații CRM pentru eficientizarea vânzărilor.

Cum primesc managerii agențiilor vestea: mai bine investeau acești bani în destinații noi, speciale, să atragem un nou segment de clienți.


Evident, lucrurile fiind privite din unghiuri diferite, perspectivele sunt diferite.

.

Întrebati-vă:  în ce mod vă ajută pe dumneavoastră și echipa dumneavoastră decizia luată?

În primul rând, cât efort depune echipa în realizarea unui plan depinde în mare măsură de cât de mult echipa crede în plan. Dacă veți comunica o nouă acțiune cu jumătate de entuziasm, nu veți obține efectul maxim, deoarece oamenii vor simți că nu sunteți entuziasmați de treaba pe care trebuie să o faceți.

De asemenea, chiar și cele mai bune planuri se confruntă cu unele dificultăți din mai multe motive: planul ar putea să eșueze, ar putea fi nevoie de mai mult efort sau echipa trebuie să inoveze pentru a găsi modalitatea corectă de a implementa planul. Modul în care oamenii cu care lucrați interpretează probleme inevitabile și ceea ce este necesar pentru a remedia situația depinde de angajamentul lor față de plan. Dacă, stimulați de frică, deja caută motive pentru care opțiunea va eșua, este mult mai puțin probabil să fie motivați de dificultățile cu care se vor confrunta decât dacă ei cred profund că planul va reuși. Comunicarea unui plan cu încredere poate contribui la crearea unei profeții auto-împlinite.

Mai mult, rezervele pe care le aveți asupra deciziei pot întări planurile pe care le dezvoltați împreună cu echipa dumneavoastră. Utilizați această listă de obstacole pentru a dezvolta situații neprevăzute, pentru a face față la ceea ce credeți că nu va funcționa. Cercetările sugerează faptul că, cu cât sunteți mai bine pregătiți pentru probleme înainte de a se întâmpla, cu atât mai bine veți fi în stare să le rezolvați atunci când apar.

Cea mai bună variantă este de a trata alegerile cu suficient respect, pentru a le oferi cele mai bune șanse de reușită.

 

Sursa : https://hbr.org/2018/02/when-you-have-to-carry-out-a-decision-you-disagree-with



Autor: Amalia Bărzulea

Customer & Sales Support